Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2011, sygn. IBPP1/443-1218/11/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1218/11/LSz
Nabyte usługi stołówkowe i cateringowe służą Wnioskodawcy do wykonywania czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabywaniem tych usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2011r. (data wpływu 21 lipca 2011r.), uzupełnionego pismem z dnia 20 lipca 2011r. (data wpływu 26 lipca 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od nabywanych przez Spółkę usług stołówkowych oraz cateringowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 lipca 2011r., wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od nabywanych przez Spółkę usług stołówkowych oraz cateringowych.
WW. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 lipca 2011r. (data wpływu 26 lipca 2011r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zawarł ze swoim kontrahentem umowę, na podstawie której zobowiązał się do świadczenia usług Facility Management (IFMS). W skład przedmiotowych usług wchodzą między innymi usługi cateringowe oraz stołówkowe.
Wykonywanie usług stołówkowych polega na przygotowywaniu posiłków, napojów oraz sprzedaży innych artykułów handlowych dla pracowników zakładu kontrahenta. Do obowiązków Wnioskodawcy należy także porządkowanie stołów i krzeseł po śniadaniach, obiadach i kolacjach, a także regularne sprzątanie obszaru stołówki. Sprzedaż i wydawanie posiłków w stołówce pracowniczej odbywa się w systemie samoobsługowym. Pracownicy kontrahenta dokonują płatności za pomocą specjalnej karty z kodem kreskowym albo za gotówkę. Obowiązek zapewnienia karty dla pracowników oraz systemu komputerowego ze specjalnym programem do rejestracji każdego posiłku zakupionego przez pracownika ciąży na Wnioskodawcy. Przedmiotowe usługi są świadczone w lokalu stanowiącym własność kontrahenta, udostępnionym Wnioskodawcy tylko i wyłącznie na potrzeby świadczenia tych usług. Kontrahent jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego wyposażenia stołówki w urządzenia oraz instalacje niezbędne do prowadzenia przedmiotowej usługi. Uprawnionymi do korzystania z posiłków na powyższej stołówce są jedynie pracownicy kontrahenta oraz ewentualnie osoby z nim współpracujące (nie ma możliwości korzystania ze stołówki przez inne osoby).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right