Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. IBPP4/443-1475/11/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1475/11/EJ
zwolnienie od podatku VAT dla usług polegających na rehabilitacji medycznej, wykonywaniu kolonoskopii, endoskopii, badań holterowskich, badań audiometrycznych, prób alergicznych, natomiast brak jest podstaw do zastosowania zwolnienia od podatku w zakresie usług polegających na wykonywaniu badań ankietowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2011r. (data wpływu 29 lipca 2011r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 września 2011r. oraz z dnia 4 października 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług w zakresie opieki medycznej
- jest prawidłowe w zakresie wykonywanych usług tj. rehabilitacja medyczna, kolonoskopia, endoskopia, próby wysiłkowe kardiologiczne, badania holterowskie (dobowe skoki ciśnienia i częstości akcji serca), badania audiometryczne, próby alergiczne,
- jest nieprawidłowe w zakresie usług polegających na wykonywaniu badań ankietowych.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lipca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług w zakresie opieki medycznej. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 września 2011r. oraz z dnia 4 października 2011r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca działa jako niepubliczny zakład opieki zdrowotnej. Wnioskodawca został wpisany do rejestru zakładów opieki zdrowotnej u Wojewody, jest podstawową jednostką służby medycyny pracy zgodnie z ustawą o służbie medycyny pracy z 27 czerwca 1997r. (Dz. U. Nr 96, poz. 593 ze zm.) i posiada zasoby organizacyjne, techniczne, finansowe i wykwalifikowane kadry do realizacji usług medycznych. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności podpisał z pięcioma podmiotami umowy na świadczenie usług medycznych. Podmioty te nie są podmiotami świadczącymi usługi medyczne, a jedynie na podstawie zawartych umów o świadczenie usług medycznych z Wnioskodawcą przedmiotowe usługi medyczne mają być świadczone na rzecz ich klientów, zwanych pacjentami lub osobami ubezpieczonymi, z którymi spółki te jako zleceniodawcy usług dla Wnioskodawcy zawarli umowy. Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych jest oznaczony każdorazowo w umowie. Są to świadczenia z zakresu medycyny pracy, konsultacje lekarskie lekarzy różnych specjalności, wykonywanie badań ultrasonograficznych i zdjęć rtg oraz wykonywanie badań laboratoryjnych i inne usługi w zakresie opieki medycznej. Usługi objęte umowami świadczone są w gabinetach lekarskich znajdujących się w siedzibie Wnioskodawcy. Za wykonywanie powierzonych na podstawie przedmiotowych umów usług Wnioskodawca pobiera od Zleceniodawcy wynagrodzenie zgodnie z cennikiem ustalonym w umowie. Nowelizacja przepisów ustawy o podatku od towarów i usług obowiązująca od 1 stycznia 2011r. zmieniała sytuację placówek medycznych w zakresie zwolnienia z VAT świadczonych przez nie usług wprowadzając kryterium o charakterze podmiotowym i przedmiotowym, którego łączne spełnienie stanowi warunek siene qua non do skorzystania z możliwości zwolnienia z podatku VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right