Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.09.2011, sygn. IBPP3/443-700/11/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-700/11/PK
zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2011r. (data wpływu 16 czerwca 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 września 2011r. (data wpływu 2 września 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest:
- prawidłowe w zakresie możliwości stosowania dodatkowych dokumentów innych niż wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT w celu dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów,
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów opisanej we wniosku.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w określenia dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 września będący odpowiedzą na wezwanie tut. organu z dnia 25 sierpnia 2011r. znak: IBPP3/443-700/11/PK.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Spółka realizuje dostawy towarów na terenie Polski, krajów Unii Europejskiej oraz krajów trzecich. Cześć sprzedaży do krajów Unii Europejskiej prowadzona jest na zasadach EX WORKS (EXW), gdzie w takim przypadku kupujący odbiera towar z miejsca jego wydania, a wszelkie obowiązki związane z organizacją transportu, obsługą formalności czy ubezpieczenia towaru, spoczywają na nabywcy. W związku z powyższym utrudnione jest kompletowanie przez Spółkę dokumentów transportowych z tzw. listem przewozowym CMR. Spółka dysponuje natomiast innymi dokumentami (zamówienie, korespondencja handlowa, potwierdzenie zapłaty ftp.), potwierdzającymi dokonanie wywozu towarów do innego kraju Unii Europejskiej, które to dokumenty - zdaniem Spółki - powinny stanowić podstawę do uznania WDT za uprawniającą do zastosowania stawki VAT 0%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right