Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2011, sygn. IPTPP1/443-728/11-2/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-728/11-2/MW

Czy prawidłowe jest wystawienie przez Spółkę, jako podatnika podatku VAT, faktury korygującej VAT, zmniejszającej podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku należnego, na łączną wartość brutto 280 000,00 zł, w związku z zawarciem ugody sądowej z kontrahentem?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2011 r. (data wpływu 7 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zmniejszenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w związku z zawarciem ugody sądowej z kontrahentem poprzez wystawienie faktury korygującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zmniejszenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w związku z zawarciem ugody sądowej z kontrahentem poprzez wystawienie faktury korygującej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 23.06.2009 r. Spółka będąca podatnikiem podatku od towarów i usług, zawarła z kontrahentem umowę o wykonanie robót budowlanych, przewidującą zapłatę za wykonane roboty w wysokości 6.106.886,00 zł netto + VAT. Wobec wystąpienia robót dodatkowych i zamiennych, końcowa wartość zrealizowanej inwestycji uległa zmianie. Zapłata wynagrodzenia następowała etapami, na podstawie częściowych faktur VAT wystawianych na kwoty odpowiadające wartości prac wykonanych w danym miesiącu oraz na podstawie faktury końcowej, wystawionej w oparciu o końcowy protokół odbioru. Faktury sprzedaży VAT poszczególnych etapów robót ewidencjonowane były, zgodnie z przepisami, w rejestrach sprzedaży VAT Spółki oraz rozliczane w deklaracjach VAT -7, a należny podatek VAT odprowadzany terminowo na rachunek Urzędu Skarbowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00