Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2011, sygn. IPTPP1/443-251/11-2/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-251/11-2/MW

Czy istniałaby możliwość odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy wykonane w związku z realizacją przedmiotowych zadań inwestycyjnych wg art. 86 ustawy, gdyby ZOPG nie zrezygnował z odliczenia podatku naliczonego?Czy istnieje możliwość zwrotu podatku naliczonego dla ZOPG z faktur dokumentujących zakupy wykonane w związku z realizacją przedmiotowych zadań inwestycyjnych wg § 22 ust. 1, § 24 ust. 1 i ust. 2, § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zarządu Obsługi Przejść Granicznych, przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2011 r. (data wpływu 23 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Zarząd Obsługi Przejść Granicznych jest państwową jednostką budżetową powołaną Zarządzeniem Wojewody z 19 maja 2010 r., utworzoną w celu realizacji zadań Wojewody wynikających z ustawy o ochronie granicy państwowej. Zadania te obejmują administrację przejściami granicznymi województwa, polegającą na stałym utrzymywaniu w sprawności działania przejść granicznych, przeprowadzaniu inwestycji na przejściach oraz dysponowaniu majątkiem znajdującym się w zasięgu terytorialnym tych przejść. Zarówno ZOPG, jak i majątek, którym administruje są własnością Skarbu Państwa. ZOPG na realizację wyznaczonych mu zadań otrzymuje środki z budżetu państwa, natomiast przychody, które uzyskuje w ramach administracji, tj. wynajmu lub sprzedaży składników majątku Skarbu Państwa, odprowadza do budżetu państwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00