Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2011, sygn. IPTPP2/443-1/11-4/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-1/11-4/BM

Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej drogą elektroniczną, przechowywanie faktur elektronicznych, przesyłanie, w tym udostępnianie faktur w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 kwietnia 2011 r. (data wpływu 4 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 maja 2011 r. (data wpływu 11 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania, przechowywania i prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur elektronicznych :

  • odnośnie pytań 1 - 4 jest prawidłowe
  • odnośnie pytania 5 jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania, przechowywania i prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur elektronicznych.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 6 maja 2011 r. (data wpływu 11 maja 2011 r.). W uzupełnieniu wskazano, iż Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a ponadto kserokopia wniosku ORD-IN została podpisana przez Członka Zarządu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką prowadzącą działalność podstawową w zakresie handlu detalicznego. Od kontrahentów krajowych Wnioskodawca kupuje towary handlowe, które są sprzedawane w ok. 900 punktach sprzedaży detalicznej (PSD) własnej Wnioskodawcy oraz do ok. 30 tys. punktów sprzedaży należących do kontrahentów. Kontrahenci dokonujący dostawy do punktów sprzedaży detalicznej własnej Wnioskodawcy, fakturują dostawę oddzielnie na każdy PSD. W czasie jednego miesiąca Wnioskodawca otrzymuje od dostawców kilkanaście tysięcy faktur. Wnioskodawca obsługuje także ok. 30 tysięcy punktów sprzedaży należących do kontrahentów i wystawia każdemu z nich na każdy punkt, co miesiąc, po kilka faktur sprzedaży co daje ponad 100 tys. faktur sprzedaży na miesiąc.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00