Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2011, sygn. ILPP3/443-126/10-3/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-126/10-3/TK

1. Czy samochód kempingowy jest samochodem osobowym?
2. Czy nabywając na rynku wtórnym samochód kempingowy w procesie wewnątrz wspólnotowego nabycia oraz rejestrując go po raz pierwszy na terenie Polski, powstaje obowiązek zapłaty podatku akcyzowego?
3. Czy do samochodów kempingowych stosuję się stawki akcyzy określone dla samochodów osobowych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2010 r. (data wpływu 2 listopada 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 stycznia 2011 r. (data wpływu 28 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania samochodów osobowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania samochodów osobowych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 stycznia 2011 r. (data wpływu 28 stycznia 2011 r.) w zakresie opisu stanu faktycznego, pytań, przedstawionego stanowiska i podpisu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się szeroko rozumianą działalnością związaną z szerzeniem i rozwojem caravaningu w Polsce. W zakres jego usług wchodzi także wynajem i sprzedaż przyczep kempingowych oraz pojazdów kempingowych tzw. camperów. W związku z tym, iż campery są mało popularne w Polsce a stan tych, które dostępne są w sprzedaży jest zły, zmuszony jest on do nabywania w formie umowy sprzedaży używanych pojazdów tego typu w innych krajach wspólnotowych. Nabywane przez niego campery są po raz pierwszy rejestrowane na terenie Polski i związku z tym powstają określone obowiązki podatkowe - m.in. obowiązek zapłaty podatku akcyzowego. Nabywane campery są to pojazdy różnych marek, różnej wielkości oraz o różnych rodzajach/pojemnościach skokowych silnika. Nie może on określić średniej ceny nabywanych camperów, gdyż zależy to od wielu subiektywnych kryteriów, w tym w głównej mierze od stanu i wyposażenia części mieszkalnej. Często są to pojazdy zbudowane na bazie popularnych samochodów ciężarowych, takich jak Fiat (), Mercedes () bądź Ford (). Spółka nabywała już pojazdy tego typu oraz zamierza w przyszłości je nabywać. Problem Zainteresowanego przejawia się w braku dostatecznego wyjaśnienia definicji samochodu osobowego, a w szczególności kwestii czy samochód kempingowy należy zaliczyć do zbioru samochodów osobowych, ciężarowych czy specjalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00