Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2011, sygn. ILPP3/443-132/10-2/TW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-132/10-2/TW

Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej , przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2010 r. (data wpływu 12 listopada 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej również Spółka) wobec bardzo istotnej zmiany stanu prawnego, który zaistniał już po złożeniu wniosku o interpretację przepisów prawa (15 lipiec 2010r.), wynikającego z opublikowanego dopiero w październiku 2010 r. orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego sygn. akt (...), zdecydował o ponownym złożeniu wniosku o interpretację przepisów prawa.

We wskazanym wyroku, Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził jasno i precyzyjnie w oparciu o stosowane wprost w Polsce przepisy Dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej, że przepis art. 2 ust. 4 lit. b tiret pierwszy Dyrektywy Rady jest bezwarunkowy i precyzyjny w stosunku do Państwa Członkowskiego, a obowiązek, który nakłada jest sformułowany jednoznacznie - oleje smarowe oraz oleje odpadowe nie powinny podlegać akcyzie. Tak samo jasno i precyzyjnie jest sformułowany przepis art. 2 ust. 4 lit. b tiret piąty ww. Dyrektywy. Skoro zatem obydwa wyroby znajdują się w tym samym przepisie art. 2 ww. Dyrektywy i WSA stwierdził, że w odniesieniu do olei smarowych i olei odpadowych przepisy Dyrektywy są jasne i wyraźne - nie wolno do nich stosować przepisów o akcyzie i tym samym nie wolno przepisów o akcyzie stosować do wyrobów wymienionych w całym art. 2 ust. 4 tiret od 1 do 5, a więc m.in. do energii elektrycznej stosowanej do procesów mineralogicznych - co czyni Spółka.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00