Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2011, sygn. ILPP2/443-1664/10-5/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1664/10-5/ISN
Czy w świetle przedstawionego opisu sprawy, dokonywane przez Spółkę na rzecz B Płatności gwarancyjne oraz zwrot części kosztów Płatności gwarancyjnych poniesionych przez Spółkę przez jej dostawców stanowią wynagrodzenie za jakiekolwiek czynności opodatkowane podatkiem VAT i w rezultacie pociągają za sobą jakiekolwiek konsekwencje podatkowe na gruncie ustawy VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 27 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie płatności gwarancyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie płatności gwarancyjnych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 27 grudnia 2010 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w Polsce, w zakresie produkcji skrzyń biegów, silników i innych części samochodowych (dalej Produkty). Produkty są sprzedawane przez Spółkę jej klientom na podstawie zawartych z nimi umów.
Zgodnie z treścią powyższych umów, w razie ujawnienia jakichkolwiek usterek dostarczonych klientom Produktów, Spółka jest zobowiązana pokryć koszty napraw gwarancyjnych związane z usunięciem tych usterek, o ile odpowiedzialność w tym zakresie może być jej przypisana. Koszty, do których pokrycia zobowiązuje się Spółka na podstawie zawartych z klientami umów, mogą obejmować przykładowo: koszty wymiany wadliwych Produktów (w tym robocizny), ich sortowania, składowania oraz utylizacji jak również koszty usług zewnętrznych, np. usług prawnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right