Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2011, sygn. IPPB5/423-802/10-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-802/10-2/AM
Czy Wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wykonywaniem czynności stanowiących reklamę produktów leczniczych w rozumieniu Prawa Farmaceutycznego, w ramach usług reklamy świadczonych na rzecz zagranicznego usługobiorcy, mogą być w pełnej wysokości uznane przez Spółkę za koszty uzyskania przychodów na gruncie art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25.11.2010 r. (data wpływu 06.12.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w ramach usług reklamy świadczonych na rzecz zagranicznego usługobiorcy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06.12.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w ramach usług reklamy świadczonych na rzecz zagranicznego usługobiorcy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego (Grupa) produkującego produkty lecznicze (Produkty). W ramach prowadzonej działalności Spółka świadczy usługi reklamy na rzecz zagranicznego usługobiorcy z Grupy (na podstawie odpowiedniej umowy zawartej tym usługobiorcą) w zamian za wynagrodzenie. Wartość wynagrodzenia należnego Spółce obliczana jest z zastosowaniem tzw. metody koszt plus, tj. w oparciu o sumę wszelkich wydatków ponoszonych w związku ze świadczonymi usługami, powiększoną o ustaloną marżę procentową.