Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2011, sygn. IPPB5/423-11/11-3/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-11/11-3/JC
Czy otrzymana premia pieniężna, która na podstawie zawartej umowy ma wpływ na zmniejszenie ceny zakupionych usług i dokumentowana jest przez Kontrahenta fakturą korygującą powoduje po stronie Spółki korektę kosztów uzyskania przychodów według zasad właściwych dla potrącania w czasie kosztów bezpośrednich? - pytanie Spółki dotyczy podatkowego sposobu rozliczenia otrzymanych świadczeń pieniężnych nazwanych w umowie premią pieniężną na gruncie podatku dochodowego w zależności od stosunku cywilnoprawnego łączącego strony (Spółki i Kontrahenta) wynikającego z zawartych umów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23.12.2010 r. (data wpływu 03.01.2011 r.) oraz w piśmie uzupełniającym braki formalne z dnia 22.02.2011 r. (data wpływu 23.02.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania premii pieniężnej od kontrahenta jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 03.01.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania premii pieniężnej od kontrahenta.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Sp. z o.o., dalej także: Spółka) należy do grupy spółek stanowiącej sieć domów mediowych oferujących swoim klientom szeroki zakres usług z dziedziny planowania i doradztwa marketingowego. Spółka jest zobowiązana do sporządzania sprawozdania finansowego. Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.