Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2011, sygn. IPPP1-443-46/11-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-46/11-2/EK
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2011 r. (data wpływu 13 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 stycznia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na dystrybucji sprzętu fotograficznego oraz świadczeniu usług serwisowych na terytorium Rzeczypospolitej. W zakresie swojej działalności Spółka dokonuje dostawy na rzecz szerokiego kręgu odbiorców, w tym zarówno dużych odbiorców hurtowych i detalicznych, jak również odbiorców prowadzących działalność gospodarczą w mniejszym zakresie, a także dokonuje dostaw dla klientów indywidualnych. Dodatkowo jako działalność wspierającą sprzedaż produktów Spółka organizuje odpłatnie warsztaty i kursy fotograficzne dla osób fizycznych. W związku z prowadzoną działalnością w ramach akcji promocyjnych, Spółka przekazuje nieodpłatnie różnego rodzaju towary i materiały, głównie z logo firmy mające charakter reklamowy (koszulki, torby, breloki, nośniki USB, gabloty służące wyeksponowaniu towarów Spółki w sklepach odbiorców, inne gadżety) jak i towary handlowe. Towary handlowe i materiały reklamowe są wydawane przez pracowników Spółki oraz pracowników firm wynajętych do przeprowadzania akcji marketingowych. Wydania mają miejsce podczas przeprowadzanych różnego rodzaju akcji promocyjnych na rzecz Spółki, w punktach sprzedaży dystrybutorów, w czasie szkoleń dla dystrybutorów, podczas prowadzonych kursów i warsztatów fotograficznych. W związku ze skalą i częstotliwością akcji promocyjnych Spółka nie prowadzi ewidencji osób w rozumieniu art. 7 ust. 4 pkt 1 Ustawy o podatku od towarów usług, jednocześnie nie różnicuje wydawanych towarów wg ich wartości (poniżej lub powyżej 10 złotych), przekazywane nieodpłatnie towary i materiały nie są również próbkami w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right