Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.02.2011, sygn. IPPP1-443-31/11-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-31/11-2/JL

Transakcja zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa w formie wkładu niepieniężnego w zamian za udziały w Spółce zależnej nie będzie podlegała opodatkowaniu VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 05.01.2011 r. (data wpływu 10.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z transakcją aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.01.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z transakcją aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zajmuje się produkcją oraz sprzedażą kosmetyków. W strukturach Spółki funkcjonuje wyspecjalizowany Dział Marketingu prowadzący działania o charakterze promocyjno- reklamowym, polegające m.in. na:

  • przygotowaniu planów marketingowych,
  • działaniach public relations,
  • organizowaniu akcji promocyjnych,
  • opracowaniu materiałów reklamowych,
  • koordynacji działań dotyczących promocji i ochrony znaków towarowych (marek),
  • administrowaniu domenami internetowymi Spółki,
  • opracowaniu nazw nowych produktów, wzorów opakowań produktów, strategii nowego produktu.

Powyższe działania kreują pozytywny wizerunek Spółki i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży jej produktów. Obecnie Dział Marketingu posiada na tyle duże wyodrębnienie funkcjonalne w strukturze P, że Spółka planuje w najbliższej przyszłości nadanie mu statusu odrębnego zarejestrowanego oddziału z siedzibą w B. (dalej; Oddział).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00