Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2011, sygn. ILPP1/443-978/11-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-978/11-4/MK

Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadań statutowych przez Gminę. Zmiana numeru NIP dla Gminy (wcześniej Urząd Gminy).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy i Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2011 r. (data wpływu 11 lipca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 września 2011 r. (data wpływu 22 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej . Dnia 22 września 2011 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina i Miasto realizuje zadanie inwestycyjne pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej . Zadanie realizowane jest od roku 2008. W roku 2010 tut. Gmina wystąpiła z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie usług budowlanych i montażowych dotyczących ww. zadania inwestycyjnego. We wniosku zawarto szczegółowy opis zdarzenia. W przedmiotowej sprawie Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu wydał interpretację indywidualną z dnia 16 kwietnia 2010 r., w której stwierdzono prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz do zwrotu kwoty podatku naliczonego w przypadku nie wykonywania w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych. Gmina i Miasto jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od 19 marca 2010 r. z nadanym nr NIP. Do tego dnia w Urzędzie Skarbowym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług był Urząd Gminy i Miasta. Deklaracje VAT-7 składane były z nr NIP nadanym Urzędowi Gminy i Miasta. Dnia 23 marca 2010 r. Burmistrz Gminy i Miasta złożył w Urzędzie Skarbowym zgłoszenie o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT-Z przez Urząd Gminy i Miasta. W latach 2008 - 2009 część faktur dokumentujących zakupy związane z przedmiotową inwestycją zostało wystawionych na Urząd Gminy i Miasta, a część na Gminę i Miasto. Natomiast w okresie od 1 stycznia 2010 r. do 19 marca 2010 r. gdy Gmina i Miasto nie była jeszcze czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (nie dokonano zgłoszenia rejestracyjnego) faktury zawierały jako nabywcę Gminę i Miasto. Zadanie jest współfinansowane ze środków unijnych, stosowna umowa została zawarta 12 lipca 2010 r. pomiędzy Gminą i Miastem a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Instytucja pośrednicząca jaką jest WFOŚIGW wymaga, aby wszystkie faktury dotyczące tego projektu były wystawione na Gminę i Miasto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00