Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2011, sygn. ILPB3/423-285/11-4/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-285/11-4/MM
Podatek ochodowy od osób prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz podatkowych skutków wniesienia aportu w zamian za udziały Spółki Marketingowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością , reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2011 r. (data wpływu 24 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz podatkowych skutków wniesienia aportu w zamian za udziały Spółki Marketingowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 19 września 2011 r. (data wpływu 20 września 2011 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz podatkowych skutków wniesienia aportu w zamian za udziały Spółki Marketingowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji maszyn górniczych. Utrzymanie pozycji jednego z wiodących producentów w ww. sektorze - służące maksymalizacji zysku - wymaga od Spółki ciągłej weryfikacji rynku, niezwłocznych reakcji na zachodzące w tym obszarze zmiany oraz nieustannej promocji własnych.
W tym celu Wnioskodawca rozważa reorganizację swojej struktury poprzez powołanie odrębnego, wyspecjalizowanego podmiotu, którego głównym celem będzie szeroko rozumiany marketing i promocja wyrobów Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right