Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.09.2011, sygn. ILPP4/443-401/11-6/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-401/11-6/EWW

Podatek od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 30 maja 2011 r. (data wpływu 1 czerwca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 sierpnia 2011 r. (data wpływu 30 sierpnia 2011 r.) oraz pismem z dnia 9 września 2011 r. (data wpływu 12 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 sierpnia 2011 r. (data wpływu 30 sierpnia 2011 r.) oraz pismem z dnia 9 września 2011 r. (data wpływu 12 września 2011 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz stanowisko własne.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jako podatnik podatku od towarów i usług dokonuje zakupu towarów oraz usług od firm nieposiadających siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Rzeczypospolitej. Spółka podpisała kontrakt z firmą niemiecką na dostawę urządzeń, materiałów, głównych części zamiennych, projektu i dokumentacji technicznej związanych z urządzeniami oraz materiałami, serwis techniczny, włączając nadzór nad instalacją i nadzór podczas uruchomienia oraz szkolenia ułatwiające montaż na miejscu. Firma niemiecka posiada w Polsce rejestrację dla celów podatku VAT. W kontrakcie cena jaką Zainteresowany zapłaci spółce niemieckiej została określona za całość realizacji kontraktu, tzn. brak jest rozbicia ceny na poszczególne elementy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00