Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2011, sygn. ILPB2/415-585/11-2/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-585/11-2/TR
Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2011 r. (data wpływu 12 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności jest:
- prawidłowe odniesieniu do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu udokumentowanych wydatków dotyczących nabycia gruntu, opłat sądowych, jak również kosztów notarialnych związanych z nabyciem i zbyciem przedmiotowej nieruchomości,
- nieprawidłowe w pozostałym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zniesienia współwłasności.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W dniu 20 maja 2008 r. Wnioskodawca wraz z partnerką nabył w formie aktu notarialnego, w udziałach po połowie niezabudowaną nieruchomość przeznaczoną pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną oraz usługi drobnej działalności gospodarczej. Cena przedmiotowej nieruchomości wyniosła 160 000,00 zł, przy czym kwota ta została uiszczona przez Zainteresowanego, jak i Jego partnerkę w wysokościach odpowiadających im udziałom.
W 2008 r. wyżej wymienieni zaciągnęli kredyt refinansowany, który został zabezpieczony wpisem na hipotekę przedmiotowej nieruchomości. Kwota zaciągniętego kredytu została przez bank przelana na rachunek bankowy, który Wnioskodawca wspólnie z partnerką otworzył w tym celu. Środki te zostały przeznaczone (wydatkowane) na budowę domu jednorodzinnego. Jednocześnie w 2008 r. starosta wydał na nazwisko Wnioskodawcy i Jego partnerki pozwolenie na budowę domu jednorodzinnego. W roku 2009 oraz 2010 trwała budowa wspomnianego powyżej domu w systemie gospodarczym, w toku której Zainteresowany wraz z partnerką ponosili koszty oraz nakłady. Większość wydatków została udokumentowana wystawionymi fakturami VAT na nazwisko partnerki Wnioskodawcy. Zdarzały się jednak sytuacje, iż wystawiony został rachunek lub dokument dowodu zapłaty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right