Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2011, sygn. ILPB1/415-578/11-4/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-578/11-4/AP
Zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 4 kwietnia 2011 r. (data wpływu 11 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym w dniu 28 czerwca 2011 r. oraz w dniu 4 lipca 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów jest:
- nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów do wynagrodzenia pracowników za okresy ich usprawiedliwionej nieobecności oraz w części dotyczącej dokumentowania prac twórczych,
- prawidłowe w pozostałej części.
UZASADNIENIE
W dniu 11 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest pracodawcą i płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanego wynagrodzenia. Część pracowników w ramach swoich obowiązków pracowniczych będzie wykonywała utwory (dzieła) w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.).
Przykładowo, do obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku grafika należy w szczególności: tworzenie oprogramowania do serwisów internetowych, tworzenie grafiki serwisów internetowych, tworzenie oraz kreacja projektów i grafik reklamowych, projektowanie i tworzenie serwisów internetowych, tworzenie nowych aplikacji webowych, rozwijanie istniejących serwisów o nowe funkcjonalności poprzez projektowanie i tworzenie nowych funkcjonalności. Natomiast do obowiązków sales menagera należy m.in.: tworzenie indywidualnych ofert reklamowych, tworzenie i kreacja materiałów reklamowych oraz promocyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right