Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2011, sygn. IBPP1/443-943/10/AZb, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-943/10/AZb

otrzymane odszkodowanie stanowi w rzeczywistości wynagrodzenie za świadczoną przez Wnioskodawcę usługę, która podlega opodatkowaniu podatkiem VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2010r. (data wpływu 1 października 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 grudnia 2010r. (data wpływu 20 grudnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy czynność otrzymania odszkodowania mieści się w katalogu czynności opodatkowanych wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o VAT i podlega dokumentowaniu fakturą VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 października 2010r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy czynność otrzymania odszkodowania mieści się w katalogu czynności opodatkowanych wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o VAT i podlega dokumentowaniu fakturą VAT.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 grudnia 2010r. (data wpływu 20 grudnia 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 6 grudnia 2010r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zawarł w dniu 1 kwietnia 2002r. z kontrahentem będącym zleceniodawcą umowę, która obejmowała swoim zakresem szeroki wachlarz usług m.in. obsługi transportowej wózkami widłowymi magazynu logistycznego, linii produkcyjnych, wyposażenia powierzchni magazynowej oraz obsługi osobowej linii produkcyjnej i magazynów kontrahenta na terenie zakładu kontrahenta w K. W okresie trwania umowy Wnioskodawca dokonał nakładów na magazyn kontrahenta, miedzy innymi, kupując regały paletowe typu M. i P., wózki widłowe, czy też wykonując posadzkę w magazynie kontrahenta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00