Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.03.2011, sygn. IBPBI/2/423-1741/10/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1741/10/MS
W związku z opisanym wyżej stanem faktycznym, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie jego stanowiska, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie, iż koszty związane z poszukiwaniem, wyborem i przystosowaniem nowych powierzchni handlowych oraz koszty najmu oraz mediów, poniesione do momentu otwarcia sklepu, stanowią koszty uzyskania przychodów wymienione w art. 15 ust. 4d ustawy o PDOP, potrącalne w dacie poniesienia tj. koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami (tzw. pośrednie koszty uzyskania przychodu)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2010r. (data wpływu do tut. Biura 02 grudnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia wydatków związanych z (poniesionych do momentu otwarcia sklepu):
- poszukiwaniem i wyborem nowych powierzchni handlowych oraz kosztów najmu i mediów jest prawidłowe,
- przystosowaniem nowych powierzchni handlowych na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02 grudnia 2010r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia wydatków związanych z (poniesionych do momentu otwarcia sklepu):