Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2011, sygn. IBPBII/1/415-949/10/HK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-949/10/HK

Czy w przypadku umów zawieranych w celu przeprowadzania działalności dydaktycznej mogą być zawierane umowy zlecenia, czy w tej sytuacji istnieje możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 listopada 2010r. (data wpływu do tut. Biura 25 listopada 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 listopada 2010r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi Ośrodek, który powstał na podstawie wpisu do ewidencji placówek kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, dokonanego przez Kuratorium Oświaty. Od chwili powołania Ośrodek pracuje w oparciu o zatwierdzony przez Kuratorium statut, z którego wynika, że jest placówką oświatową prowadzącą kształcenie osób dorosłych. Od 2006r. Ośrodek prowadzi także kształcenie osób na kursach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i budżetu Państwa. Przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych wnioskodawca korzysta z usług emerytów, bądź osób pracujących, z którymi każdorazowo podpisuje umowy-zlecenia na realizację poszczególnych form oświatowych (kursów, szkoleń, konferencji, seminariów, itp.). W zawieranych umowach Ośrodek stosuje koszty uzyskania przychodów w wysokości 50%. Zatrudnieni wykładowcy i instruktorzy zajęć praktycznych są doskonałymi fachowcami - wszyscy posiadają długoletnie staże pracy, pełne kwalifikacje zawodowe, zaś w przypadku instruktorów nauki zawodu wymagane zawodowe certyfikaty państwowe. Zdecydowana większość zatrudnionych posiada również wymagane kwalifikacje pedagogiczne, a kilku aktualnie je uzupełnia. W ramach usług szkoleniowych zatrudniona kadra dydaktyczna przygotowuje autorskie materiały szkoleniowe, w tym także prezentacje multimedialne oraz konspekty (plany dydaktyczne), w oparciu o które realizuje obowiązujące programy kształcenia. W przypadku niektórych kursów - szkoleń (przygotowujących do państwowych egzaminów) autorami programów są wykładowcy i instruktorzy zajęć praktycznych. Po zakończeniu szkoleń realizatorzy zajęć dydaktycznych przekazują swoje prawa autorskie na rzecz zleceniodawcy. Realizacja programów kształcenia napotyka na szereg trudności; są one wynikiem zróżnicowanego poziomu intelektualnego słuchaczy w zakresie przyswajania wiedzy, często także wieloletniej przerwy w pracy edukacyjnej osób szkolonych. Dodatkową trudnością jest fakt, że niekiedy słuchaczami prowadzonych form oświatowych są osoby z pogranicza marginesu społecznego. Te okoliczności sprawiają że zatrudniona kadra dydaktyczna musi ze szczególną konsekwencją uwzględniać predyspozycje intelektualne każdego z uczestników szkolenia, co wiąże się ze stosowaniem szeroko rozumianej indywidualizacji przy realizacji programów nauczania. Wymaga to stosowania autorskich, innowacyjnych metod kształcenia. W pracy dydaktycznej zatrudniona kadra stosuje współczesne formy przekazu w oparciu o najnowsze zdobycze metodyki kształcenia osób dorosłych, a odbywa się to z wykorzystaniem nowoczesnych środków audiowizualnych, tj. komputera, wizualizera, projektoskopów i rzutników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00