Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2011, sygn. ITPP1/443-975/11/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-975/11/JJ

Zakres braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu oraz korekty nieodliczonego podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2011 r. (data wpływu 12 lipca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 16 września 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu oraz korekty nieodliczonego podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lipca 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 16 września 2011 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją programu oraz korekty nieodliczonego podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina znajduje się w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, w ramach Osi Priorytetowej 2 Turystyka, Działanie 21 Wzrost potencjału turystycznego, poddziałanie 21.3. Infrastruktura sportowo rekreacyjna, Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Na powyższą inwestycję w dniu 30 marca 2010 r. została zawarta umowa o dofinansowanie projektu pomiędzy Województwem a Gminą. Wartość projektu wynosiła 4.259.085,04 zł, wydatki kwalifikowane 4.072.329,04 zł, środki europejskie to 1.954.717,94 zł (48% wydatków kwalifikowanych), zaś wkład własny benificjenta to kwota 2.117.611,10 zł (52% wydatków kwalifikowanych). Przy zawieraniu omawianej umowy podatek VAT był kosztem kwalifikowanym, gdyż statki wykonane w ramach omawianego projektu miały być przekazane Zakładowi Komunikacji Miejskiej (do 31 grudnia 2010 r. był to zakład budżetowy) nieodpłatnie. W międzyczasie dokonywane były korekty umowy o dofinansowanie (w formie aneksów), wynikające między innymi z niższej niż planowana wyłonionej w wyniku przetargu oferty na wykonawcę projektu. Zakład Komunikacji Miejskiej został przekształcony w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, zmieniła się również koncepcja przekazania wykonanych w wyniku projektu statków. Uznano, że zostaną one przekazane spółce w dzierżawę, a co się z tym wiąże VAT staje się kosztem niekwalifikowanym. Pismem z dnia 26 kwietnia 2011 r. beneficjent, tj. Gmina, zwrócił się o dokonanie zmian w projekcie, dotyczących uznania podatku VAT jako koszty niekwalifikowane. W związku z pozytywną decyzją, Gmina została wezwana do zwrotu nienależnie pobranych środków unijnych wraz z odsetkami. W wymagalnym terminie środki zostały zwrócone wraz z odsetkami. W dniu 21 czerwca 2011 r. został zawarty aneks do umowy o dofinansowanie projektu. W wyniku aneksu wartość projektu wynosi: 3.837.895,07 zł, wydatki kwalifikowane projektu wynoszą 2.966.786,88 zł, w tym: środki europejskie w kwocie 1.424.057,69 zł (48% wydatków kwalifkowanych), wkład własny beneficjenta to kwota 1.542.729,19 zł (52% wydatków kwalifikowanych). Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Gmina wskazuje, iż po zakończeniu inwestycji statki pozostaną jej własnością, a dzierżawca będzie opłacać czynsz dzierżawny dla Gminy na podstawie faktury VAT. Wydatki dokonane w związku z realizowaną inwestycją mają związek z czynnościami opodatkowanymi. Gmina nie jest zainteresowana uzyskaniem odpowiedzi w zakresie zakwalifikowania zakupów jako wydatków kwalifikowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00