Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2011, sygn. ITPP2/443-1263/11/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1263/11/AP
Czy nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych kontrahentom z innych krajów UE stanowi WDT i będzie przysługiwało prawo do zastosowania 0% stawki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2011 r. (data wpływu 8 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką podatku - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 września 2011 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką podatku.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której zasadniczym przedmiotem jest produkcja i dystrybucja środków smarnych: olejów samochodowych, przemysłowych i smarów, olejów bazowych, a także kosmetyków i chemii samochodowej. Prowadzi dystrybucję swoich produktów zarówno na terenie kraju, jak i poza nim. W ramach podejmowanych działań zmierzających do zwiększenia rozpoznawalności Spółki na rynkach zagranicznych, zamierza przekazywać swoim kontrahentom na wschodzie dystrybutorom, materiały reklamowe w postaci: banerów, flag, stojaków na produkty, ubrań warsztatowych. Wśród kontrahentów Spółki na wschodzie są podmioty z krajów Unii Europejskiej, tj. z Litwy, Łotwy, Estonii. Dystrybutorzy, którzy otrzymają przekazane przez Spółkę materiały reklamowe, będą w dniu ich przekazania podatnikami podatku od wartości dodanej zidentyfikowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa Unii Europejskiej, posiadającymi właściwy i ważny numer identyfikacji nadany przez państwo członkowskie właściwe dla ich siedziby. Jednocześnie Spółka będzie w posiadaniu dowodów poświadczających, że materiały reklamowe zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do dystrybutora na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu materiałów reklamowych. Przekazywane materiały reklamowe nie będą stanowić prezentów małej wartości, jak również nie będą stanowić drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych ani próbek, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right