Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2011, sygn. ITPP2/443-943a/11/AF, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-943a/11/AF
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania nagród.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 czerwca 2011 r. (data wpływu 1 lipca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 27 września 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nagród - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2011 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 27 września 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nagród.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina realizując zadania statutowe jest organizatorem bądź współorganizatorem różnych imprez, konkursów, zawodów i festynów w zakresie sportu, kultury, oświaty, utrzymania zieleni i przeciwpożarowych, przykładowo konkurs Polska biega, zawody strażackie promujące bezpieczeństwo przeciwpożarowe, konkursy recytatorskie w szkołach, konkurs Piękna wieś, festyny sołeckie, dożynki gminna, itp. Gmina kupuje od innych przedsiębiorców towary-nagrody (łącznie z pucharami) i otrzymuje od nich faktury VAT z naliczonym podatkiem. Organizacja lub współorganizacja tych imprez ogranicza się albo do samej czynności zakupu i wręczenia nagród, albo jest to kompleksowa organizacja imprezy, na którą składają się koszty zakupu nagród, poczęstunek i inne koszty, które stanowią składniki usługi kompleksowej. W tym przypadku Gmina świadcząc usługę jako całość dokonuje nieodpłatnego przekazania nagród, które stanowią istotę tej usługi. Reasumując Gmina albo dokłada się do usługi organizowanej przez kogoś innego (zakupuje tylko nagrody z zamiarem przekazania), albo organizuje od początku do końca sama.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right