Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2011, sygn. ITPP2/443-1100/11/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1100/11/AD

Opodatkowania czynności wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki z o.o.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.), uzupełnionym w dniach 21 września i 25 października 2011 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia do spółki z o.o. aportu w postaci Oddziału jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 21 września i 25 października 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia do spółki z o.o. aportu w postaci Oddziału.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność w branży deweloperskiej oraz budowlanej. W ramach działalności w branży budowlanej realizuje roboty budowlane na zlecenie inwestorów, polegające na wznoszeniu obiektów usługowych oraz mieszkalnych. Jednocześnie, w związku z posiadaniem nieruchomości gruntowych położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, zamierza rozpocząć działalność w branży deweloperskiej, tzn. wznosić na posiadanych nieruchomościach obiekty z lokalami mieszkalnymi i usługowymi celem ich zbycia albo wynajęcia. Spółka jest właścicielem m.in. nieruchomości położonej w S., która składa się z dwóch działek dla celów ewidencji gruntów; jedna jest zabudowana dwoma budynkami (dalej budynek A oraz budynek B). Nieruchomości, w szczególności budynek A oraz budynek B, nie zostały umieszczone w ewidencji środków trwałych Spółki i nie były przedmiotem amortyzacji dla celów podatkowych dokonywanej przez nią. Pomieszczania mieszkalne w budynku A zostały wynajęte podmiotom trzecim na podstawie umowy najmu na czas nieoznaczony. Planowana jest realizacja projektu deweloperskiego celem rozbudowy budynku B i adaptacji go jako budynku o charakterze pensjonatu, poprzez stworzenie apartamentów (dalej Apartamenty) dla celów rekreacyjnych z przeznaczeniem do sprzedaży na rzecz indywidualnych nabywców, którzy mogą tam przebywać (mieszkać). Obecnie Spółka pozyskuje projekt architektoniczny oraz ubiega się o niezbędne zezwolenia. Ponadto posiada nieruchomość gruntową niezabudowaną w P. (dalej nieruchomość w P.) oraz nieruchomość gruntową zabudowaną budynkiem mieszkalnym w G. (dalej nieruchomość w G.). Spółka wyodrębniła w swej strukturze Oddział Inwestycje Deweloperskie (dalej Oddział), który został zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym. W związku z tym w strukturze Spółki wyodrębnione są następujące komórki organizacyjne: sekretariat, pion techniczno-projektowy, dział księgowości, samodzielne stanowisko specjalisty ds. nadzoru, dział finansowo-prawny, wyodrębniony Oddział Spółki - Inwestycje Deweloperskie oraz samodzielne stanowisko Doradcy Spółki. Zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Spółki, do zakresu zadań Oddziału Inwestycje Deweloperskie należy w szczególności zarządzanie majątkiem Oddziału, zawieranie umów niezbędnych dla realizacji określanych celów, poszukiwanie kontrahentów w postaci nabywców oraz najemców lokali, współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi niezbędna dla realizacji ww. celów, nadzór nad prowadzonymi procesami inwestycyjnymi, współpraca z pracowniami architektonicznymi oraz innymi podmiotami zewnętrznymi związanymi z ww. inwestycją, nadzór nad prawidłowym przebiegiem zawartych umów związanych z przedmiotem działalności Oddziału, koordynacja pracy podwykonawców i usługodawców działających na rzecz Oddziału, analiza rynku nieruchomości o tożsamym charakterze oraz raportowanie zaobserwowanych trendów, zmian i zachowań.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00