Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.10.2011, sygn. ITPP2/443-990/11/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-990/11/PS
Opodatkowanie dostawy wewnątrzwspólnotowej, dokumentowanie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2011 r. (data wpływu 11 lipca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 30 września 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 30 rześnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi Pan sprzedaż hurtową piwa i napojów. Jest zarejestrowany jako podatnik VAT-UE. Zgłosił się do Pana pełnomocnik firmy zarejestrowanej na Cyprze, chcący nawiązać dłuższą współpracę. Przedstawił potwierdzone kopie dokumentów rejestrowych na potrzeby VAT-UE. W ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy zamierza nabywać towary i odbierać je własnym środkiem transportu. Klient nie sprecyzował, czy pod pojęciem własny środek transportu rozumie środek transportu wynajęty od firmy transportowej, czy będący własnością firmy cypryjskiej. Ze względu na odległość kraju, do którego nabywca ma zamiar wywozić towar, ma Pan wątpliwości, czy ma prawo do zastosowania 0% stawki podatku. Posiadając kopię faktury, potwierdzenia przyjęcia towarów przez nabywcę jest Pan pewny, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy będą faktycznie wywiezione. Oprócz ww. dokumentów, przed terminem złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, powinien Pan posiadać dokumenty potwierdzające, że towary będące przedmiotem dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju potwierdzenie wywozu zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right