Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2011, sygn. ITPP1/443-772a/11/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-772a/11/MN
Opodatkowanie usług przyjmowania i przekazywania zleceń kursów-przewozów świadczonych na rzecz członków Stowarzyszenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2011 r. (data wpływu 3 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług przyjmowania i przekazywania zleceń kursów-przewozów świadczonych na rzecz członków Stowarzyszenia - jest nieprawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 3 czerwca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. opodatkowania usług przyjmowania i przekazywania zleceń kursów-przewozów świadczonych na rzecz członków Stowarzyszenia.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest stowarzyszeniem działającym na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.- Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 ze zm.).
Zasady i cel działalności stowarzyszenia zapisane są w statucie.
Celem Stowarzyszenia jest:
- ochrona i reprezentowanie interesów zawodowych swoich członków,
- dbanie o odpowiedni poziom usług świadczonych przez członków,
- przestrzeganie etyki zawodowej,
- organizowanie pomocy koleżeńskiej,
- prowadzenie działalności gospodarczej na realizację celów statutowych.
Na potrzebę realizacji tych celów Stowarzyszenie podjęło inicjatywę utworzenia dyspozytorni, a pracownicy obsługujący dyspozytornię zajmują się przyjmowaniem drogą telefoniczną od klientów i przekazywaniem członkom Stowarzyszenia drogą internetową zleceń kursów- przewozów oraz pełnią funkcję centrum informacji o zagrożeniach na drogach, o potrzebie wzajemnej pomocy członków Stowarzyszenia w trakcie wykonywanej pracy.