Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2011, sygn. ITPB3/423-243/11/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-243/11/PS

W zakresie prawidłowości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nakładów poczynionych na opłaty licencyjne i wdrożenie oprogramowania inwestycji nie zakończono.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2011 r. (data wpływu 23 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie prawidłowości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nakładów poczynionych na opłaty licencyjne i wdrożenie oprogramowania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie prawidłowości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nakładów poczynionych na opłaty licencyjne i wdrożenie oprogramowania.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydobycia, rafinacji i sprzedaży produktów pochodzących z przerobu ropy naftowej. W ramach realizowanej w latach 2002-2011 rozbudowy rafinerii, Spółka między innymi podjęła się realizacji zadania inwestycyjnego pt. System informatyczny Bulldog wspierający gospodarkę pieniężną i zarządzanie ryzykiem, zwany dalej projektem Bulldog. Pierwsze nakłady związane z projektem Bulldog zostały poniesione przez Spółkę w 2005 r. i dotyczyły opłat licencyjnych oraz kosztów wdrożenia oprogramowania. W kolejnych latach Spółka ponosiła dodatkowe nakłady związane z wdrożeniem projektu, przy czym ostatni nakład został poniesiony w 2010 r. Przedmiotowe nakłady były przez Spółkę ewidencjonowane na koncie bilansowym 830000 - Środki trwałe w budowie i z uwagi na status projektu inwestycyjnego niezakończony, Spółka nie przyjęła do używania oraz nie ujęła w ewidencji wartości niematerialnej i prawnej z tego tytułu. Wnioskodawca podjął decyzję o odstąpieniu z dniem 31 marca 2011 r. od kontynuacji projektu Bulldog, co było następstwem przeprowadzonych wcześniej analiz uwzględniających aktualne plany rozwojowe i oczekiwania Spółki co do dotychczas funkcjonującego systemu informatycznego. Mając na uwadze rozwój Spółki i rosnące potrzeby w zakresie zwiększenia efektywności i integracji działalności operacyjnej, Wnioskodawca w obecnej sytuacji planuje pozyskać pakiet oprogramowania, który umożliwi kompleksową obsługę rozwijającej się w Spółce działalności tradingowej oraz działań w zakresie gospodarki pieniężnej i zarządzania ryzykiem. Powyższe cele nie mogłyby być osiągnięte poprzez wdrożenie systemu informatycznego budowanego w ramach projektu Bulldog. W związku z powyższym Zarząd Spółki, kierując się racjonalnością i potrzebą ograniczenia kosztów operacyjnych, po przeanalizowaniu wniosku dotyczącego projektu Bulldog, a także uwzględniając rekomendacje funkcjonujących w Spółce Komitetu Inwestycji Rzeczowych oraz Komitetu ds. Informatyki, postanowił zaniechać przedmiotowej inwestycji i ująć poniesione dotychczas nakłady w kwocie 361.338 zł w pozostałe koszty operacyjne z dniem 31 marca 2011 roku. W rachunku podatkowym koszty z tytułu zaniechanej inwestycji zostały uwzględnione, t.j. Spółka zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów kwotę 361.338 zł w dacie ujęcia kosztu w księgach rachunkowych. Pojawiły się jednak wątpliwości, w którym okresie poniesione w ramach projektu Bulldog nakłady powinny zostać ujęte dla celów podatkowych jako koszty uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00