Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2011, sygn. PITPP2/443-823a/11/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. PITPP2/443-823a/11/EB

Wynagrodzenie z tytułu osiągnięcia określonego poziomu obrotów, stanowią rabat, zatem Spółka udzielając rabatu powinna wystawić fakturę korygującą.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2011 r. (data wpływu 8 czerwca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania wypłaty premii pieniężnej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 czerwca 2011 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania wypłaty premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność wydawniczą, poligraficzną, produkcję kart plastikowych i innych druków. W ramach prowadzonej działalności świadczy na rzecz swoich kontrahentów usługi tzw. mailingu i personalizacji dokumentów. Dążąc do zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży oferowanych przez siebie usług, Spółka rozważa zawieranie porozumień z usługobiorcami, na podstawie których będą oni uzyskiwać od Spółki premie pieniężne. Wysokość tych premii będzie ustalana jako określony procent od obrotu osiągniętego przez Spółkę z tytułu usług zrealizowanych na rzecz danego usługobiorcy w okresie rozliczeniowym (np. kwartał, rok). Obrót będzie rozumiany jako wartość wszystkich zleceń złożonych przez usługobiorcę i realizowanych w przyjętym okresie rozliczeniowym. Wartość wskaźnika procentowego, na podstawie którego będzie określana wysokość premii pieniężnej, będzie najczęściej wzrastała wraz ze wzrostem obrotu osiągniętego przez danego usługobiorcę (tj. np. w przypadku obrotu na poziomie 100 zł premia będzie ustalana w oparciu o 1% wskaźnik, podczas gdy np. w przypadku obrotu na poziomie 1000 zł, wskaźnik będzie wynosił 2%). Ustalenie wysokości premii pieniężnej i jej wypłata na rzecz usługobiorcy będą następować po zakończeniu przyjętego przez strony okresu rozliczeniowego. Podstawą wypłaty premii pieniężnej będzie zestawienie obrotu osiągniętego przez Spółkę w odniesieniu do danego usługobiorcy w przyjętym przez strony okresie rozliczeniowym. Celem wprowadzenia systemu premii pieniężnych będzie wzmocnienie więzi gospodarczej, stworzenie korzystnych warunków do kontynuacji współpracy oraz zachęcenie usługobiorców do składania systematycznych zamówień na usługi oferowane przez Spółkę. Porozumienia zawierane przez Spółkę z usługobiorcami nie będą przewidywać żadnych świadczeń wykonywanych przez usługobiorców w zamian za wypłacane premie pieniężne. Wypłata premii pieniężnych na podstawie tych porozumień będzie uzależniona tylko i wyłącznie od osiągnięcia przez usługobiorców określonego poziomu obrotów i nie będzie wymagała od usługobiorców wykonywania jakichkolwiek świadczeń. Ponieważ premie pieniężne będą dotyczyć zrealizowanego obrotu ogółem za dany okres rozliczeniowy, nie będzie możliwe przypisanie tych premii do żadnej konkretnej dostawy. Premie te nie będą stanowić rabatu ani skonta do zrealizowanych wcześniej usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00