Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2010, sygn. ILPP2/443-1307/10-5/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1307/10-5/MR

Czy moment zapłaty podatku od przekazanego aportu winien nastąpić w m-cu przekazania środka trwałego na podstawie dokumentu PT i jaka winna być podstawa opodatkowania aportu czy należy doliczyć do udziałów podatek VAT wg stawki podstawowej, czy też podatek VAT jest zawarty w kwocie przekazanych udziałów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2010 r. (data wpływu 12 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu zapłaty podatku i podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia aportem środków trwałych do Spółki jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie momentu zapłaty podatku i podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia aportem środków trwałych do Spółki. Wniosek uzupełniono w dniu 27 października 2010 r. poprzez uiszczenie brakującej opłaty za wydanie interpretacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 15 kwietnia 2010 r. zostało wystawione przez Urząd Miejski zlecenie na zakup towaru obejmującego: boisko wodne do siatkówki, boisko wodne do piłki ręcznej, dmuchawę wraz z transportem. Towar został dostarczony do Urzędu i odebrany w dniu 27 maja 2010 r. Towary te zostały przyjęte do ewidencji środków trwałych Gminy w kwocie brutto i tak też został wystawiony dokument przyjęcia środka trwałego OT. Ww. towary zostały Zarządzeniem Burmistrza z dnia 21 czerwca 2010 r. wniesione aportem (niepieniężnym) do Spółki z o.o. jako środki trwałe. Spółka z o.o. jest spółką prawa handlowego ze 100% udziałem Gminy. Stroną wnoszącą aport jest Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00