Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2010, sygn. ILPP2/443-1318/10-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1318/10-2/BA

Czy Spółka będzie miało prawo do pomniejszenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie faktur, które zostaną otrzymane w formie elektronicznej, a następnie wydrukowane przez Spółkę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2010 r. (data wpływu 16 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach prowadzonej działalności Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) otrzymuje od swoich kontrahentów faktury dokumentujące fakt nabycia przez Spółkę towarów i usług. Obecnie faktury są dostarczane do Wnioskodawcy w formie papierowej, m.in. za pośrednictwem poczty. Przyjęte rozwiązanie sprawia, że nieraz przedmiotowe dokumenty docierają do Spółki z dużym opóźnieniem w stosunku do zaistnienia zdarzeń gospodarczych, których dotyczą. W konsekwencji, Wnioskodawca rozważa wdrożenie nowego rozwiązania, które usprawniłoby system otrzymywania faktur przez Wnioskodawcę. Zgodnie z zamiarem Spółki, faktury VAT miałaby być dostarczane do Spółki w formie elektronicznej (np. w postaci plików PDF lub obrazów graficznych) za pośrednictwem sieci Internet (np. przesyłane pocztą elektroniczną lub pobierane ze stron internetowych), a następnie drukowane w postaci papierowej. Wydrukowane przez Spółkę faktury byłyby opatrywane stemplem z datą ich otrzymania, a później przechowywane wraz z resztą dokumentacji podatkowo-księgowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00