Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2010, sygn. ILPP1/443-831/10-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-831/10-5/AW

Przesyłanie faktur VAT w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2010 r. (data wpływu 16 lipca 2010 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 9 lipca 2010 r. (data wpływu 29 lipca 2010 r.) oraz 23 września 2010 r. (data wpływu 28 września 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT przesłanych w formie elektronicznej. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismami z dnia: 9 lipca 2010 r. oraz 23 września 2010 r. poprzez złożenie wniosku ORD-IN oraz poprzez skonkretyzowanie zapytania, przedstawienie własnego stanowiska i złożenie wymaganego podpisu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka S.A. świadczy usługi w postaci digitalizacji prasy dla wydawców krajowych. Czasopisma po ich zamianie z formy papierowej na formę cyfrową, są sprzedawane przez Wnioskodawcę za pośrednictwem systemu informatycznego udostępnionego poprzez przeglądarkę internetową. Stosując obowiązujące przepisy dotyczące wystawiania faktur, są one wystawiane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, czyli w wersji papierowej, a następnie przesyłane są za pośrednictwem poczty lub kuriera. W podobny sposób Spółka otrzymuje faktury od swoich kontrahentów, tj. w postaci dokumentu w wersji papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00