Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2010, sygn. ILPP2/443-1099/10-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1099/10-4/ISN

Miejsce świadczenia, import usług, obowiązek podatkowy, deklaracje podatkowe, faktura wewnętrzna, kurs waluty.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2010 r. (data wpływu 16 lipca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 września 2010 r. (data wpływu 28 września 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług, terminu wystawienia faktury wewnętrznej oraz rozliczenia importu usług w deklaracji podatkowej;
  • jest nieprawidłowe w zakresie kursu jaki należy przyjąć dla ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu importu usług.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia importu usług doradczo-weterynaryjnych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 27 września 2010 r. (data wpływu 28 września 2010 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego, zadanego pytania i własnego stanowiska oraz dowód uiszczenia należnej opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dokonuje zakupu usług świadczonych przez podmioty, których siedziba znajduje się poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W związku ze zmianami obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2010 r., Spółka ma wątpliwości odnośnie rozliczeń dotyczących importu usług. Zainteresowany otrzymuje m.in. faktury na usługi doradczo-weterynaryjne, które wystawiane są co miesiąc. Za dany miesiąc wystawienie faktury następuje zawsze w ciągu kilku dni miesiąca następnego (np. usługi wykonywane w styczniu 2010 r. zostały zafakturowane z datą 5 lutego 2010 r.). Usługa świadczona jest przez podmiot wykonujący samodzielnie działalność gospodarczą. Z tytułu nabywania tych usług, ustalone są miesięczne terminy rozliczeń (rozliczanie na koniec miesiąca).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00