Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2010, sygn. ILPP1/443-865/10-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-865/10-2/AK

1. Czy samorządowy zakład budżetowy może wystawiać Gminie faktury za usługi?
2. Czy w powyższym przypadku nie zachodziłoby zawarcie umowy z samym sobą?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2010 r. (data wpływu 5 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania usług wykonywanych na rzecz Gminy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania usług wykonywanych na rzecz Gminy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zakład Gospodarki Komunalnej jest nieposiadającą osobowości prawnej jednostką organizacyjną Gminy samorządowym zakładem budżetowym. Zakład ten wykonuje swoje zadania statutowe częściowo odpłatnie, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów i dotacji przedmiotowej.

Zadaniami wykonywanymi odpłatnie są: zaopatrzenie w wodę, odprowadzanie ścieków, wywóz nieczystości płynnych oraz gospodarka mieszkaniowa i gospodarowanie lokalami użytkowymi. Na te zadania Zakład nie otrzymuje dotacji z gminnego budżetu.

Pozostałe zadania są wykonywane na rzecz Gminy nieodpłatnie, czyli całość kosztów ponosi Zakład. Zadaniami tymi są: utrzymanie czystości na terenie gminy, utrzymanie gminnych dróg, ulic, chodników i placów, utrzymanie zieleni gminnej i zadrzewień, utrzymanie terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, lokalny transport zbiorowy w zakresie dowozu dzieci do szkół, monitoring składowiska odpadów oraz przyjmowanie gruzu budowlanego. Na wymienione w tym miejscu zadania Zakład otrzymuje z gminnego budżetu tylko dotację przedmiotową skalkulowaną według stawek jednostkowych za świadczone usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00