Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.07.2010, sygn. ILPB3/423-360/10-2/ŁM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-360/10-2/ŁM
1. Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na realizację Infrastruktury dojazdowej będą stanowiły koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2. Czy wydatki poniesione na realizację Infrastruktury dojazdowej będą stanowić dla Spółki koszt uzyskania przychodu potrącany zgodnie z art. 15 ust. 4d zd. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. w dacie jego poniesienia?
3. Czy wydatki na realizację Infrastruktury dojazdowej powinny podlegać zaliczeniu w koszty podatkowe Wnioskodawcę w formie odpisów amortyzacyjnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 08 kwietnia 2010 r. (data wpływu 26.04.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wydatków poniesionych na realizację Infrastruktury dojazdowej:
- wybudowanej na cudzym gruncie - jest prawidłowe,
- wybudowanej na własnym gruncie jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wydatków poniesionych na realizację Infrastruktury dojazdowej:
- wybudowanej na cudzym gruncie,
- wybudowanej na własnym gruncie.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w postaci sprzedaży towarów w sieci sklepów dyskontowych X. Sklepy, w których Spółka prowadzi sprzedaż znajdują się w lokalizacjach, które w licznych przypadkach nie posiadają odpowiedniej infrastruktury towarzyszącej, umożliwiającej bezpieczny i sprawny dojazd klientów do nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy. W związku z powyższym, Spółka finansuje w całości bądź partycypuje w kosztach budowy infrastruktury wokół prowadzonych sklepów (dalej: Infrastruktura dojazdowa), obejmującej w szczególności: