Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2010, sygn. ILPP2/443-715/10-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-715/10-4/AK

Czy przedstawione w pkt 3. opisu zdarzenia przyszłego przyznanie przez Spółkę bonusu warunkowego stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu VAT? Jeśli nie, to czy na Spółce ciążą dodatkowe obowiązki i przysługują dodatkowe prawa z zakresu VAT (np. ujęcie kwot bonusu w deklaracji VAT-7)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2010 r. (data wpływu 18 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania bonusu warunkowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania bonusu warunkowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. produkcja i sprzedaż artykułów spożywczych (m.in. sosów i keczupów - dalej: wyroby). W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje sprzedaży wyrobów swoim kontrahentom m.in.: hurtowniom, sieciom sklepów wielkopowierzchniowych i innych oraz innym odbiorcom.

Obecnie Spółka zamierza zawrzeć z niektórymi kontrahentami nowe umowy handlowe lub renegocjować istniejące (Spółka planuje stworzyć standardowy wzór umowy, stąd postanowienia zawieranych umów będą analogiczne).

Umowy handlowe regulować będą m.in. kwestie związane z:

  • świadczeniem usług promocyjno-reklamowych na rzecz Spółki,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00