Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2010, sygn. ILPP1/443-129/10-4/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-129/10-4/AT

Czy planowana dostawa (aport) budynku korzystać będzie ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki., przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2010 r. (data wpływu 5 lutego 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 marca 2010 r. (data wpływu: 7 kwietnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT aportu budynku biurowego, będącego przedmiotem wynajmu oraz będącego siedzibą Spółki (eksploatacja obiektu we własnym zakresie) jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT aportu budynku biurowego, będącego przedmiotem wynajmu oraz będącego siedzibą Spółki (eksploatacja obiektu we własnym zakresie). Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 30 marca 2010 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest właścicielem budynku biurowego, wybudowanego etapami na zlecenie (dalej: Nieruchomość). Przyjęcie przedmiotowego budynku do użytkowania nastąpiło w roku 2002. Następnie Spółka przystąpiła do wynajmu powierzchni użytkowej budynku oraz jego częściowej eksploatacji we własnym zakresie (w budynku mieszczą się siedziby instytucji finansowych, klub fitness oraz siedziba samej Spółki). Po roku 2002 zsumowane wydatki na ulepszenie budynku oscylowały w granicach 1-2% wartości początkowej budynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00