Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2010, sygn. ILPP1/443-193/10-5/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-193/10-5/AT

Czy w przypadku, gdy sprzedaż przedmiotowych lokali będzie opodatkowana, Wnioskodawca wraz z ojcem będą mogli skorzystać z odliczenia podatku VAT z wystawionych już faktur VAT na remont w okresie 2008-2010?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2010 r. (data wpływu 22 lutego 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 maja 2010 r. (data wpływu 5 maja 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z wystawionych, w okresie do dnia 31 grudnia 2008 r., faktur VAT z tytułu dokonanych ulepszeń lokali mieszkalnych i użytkowych,
  • prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z wystawionych, w okresie od dnia 1 stycznia 2009 r., faktur VAT z tytułu dokonanych remontów lokali mieszkalnych i użytkowych.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z wystawionych w okresie do dnia 31 grudnia 2008 r. oraz od dnia 1 stycznia 2009 r., faktur VAT z tytułu dokonanych ulepszeń (remontów). Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 maja 2010 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W miesiącu styczniu 2008 r. Wnioskodawca nabył nieruchomość wspólnie z ojcem w celu wyremontowania jej i następnie czerpania zysków z najmu w związku z tym, iż Zainteresowany wraz z ojcem miał zamiar prowadzenia wynajmu jako osoby fizyczne poza działalnością gospodarczą. Wydatki na remont tejże nieruchomości nie zawsze były dokumentowane fakturami. Również nie przysługiwało Wnioskodawcy ani jego ojcu prawo do odliczenia podatku VAT. w międzyczasie sytuacja materialna uległa zmianie i obecnie Zainteresowany wraz z ojcem będą zakładać Spółkę cywilną i w ramach tej Spółki zamierzają dokończyć remont. Koszt remontu od momentu zakupu do momentu wprowadzenia nieruchomości do majątku spółki przekroczył 30% wartości początkowej. Natomiast od momentu wprowadzenia do majątku Spółki, a oddania do użytkowania nie przekroczy 30%. Po zakończonym remoncie Wnioskodawca wraz z ojcem planują sprzedaż lokali mieszkalnych i lokali użytkowych. Pozostałe lokale, które nie znajdą nabywcy będą wynajmowane. Jednocześnie dodatkowo Zainteresowany informuje, iż faktury, które Zainteresowany wraz z ojcem posiada są wypisywane z imieniem Wnioskodawcy i imieniem ojca oraz nazwiskiem bez podawania NIP. Umieszczany jest również adres tej nieruchomości remontowanej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00