Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2010, sygn. ILPB3/423-186/10-2/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-186/10-2/AO

Czy wydatki na usługi doradcze związane z wdrożeniem i dostosowaniem systemu użytkowanego na podstawie zakupionej licencji, poniesione przed przekazaniem tej wartości niematerialnej i prawnej do używania, będą stanowiły koszty uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w momencie poniesienia kosztu, czy zwiększą cenę nabycia licencji podlegającą amortyzacji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2010 r. (data wpływu 23.02.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ujęcia w kosztach uzyskania przychodów wydatków na usługi doradcze - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ujęcia w kosztach uzyskania przychodów wydatków na usługi doradcze.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka na mocy Umowy Licencyjnej na Oprogramowanie nabyła licencję na system i ma zamiar dokonać jego wdrożenia w przedsiębiorstwie.

System, który ma być zainstalowany i wdrożony w Spółce ma obejmować: finanse, kontroling, gospodarkę materiałową (zapasy), sprzedaż oraz produkcję.

Zgodnie z zawartą umową, datę dostawy nośników z Oprogramowaniem strony ustaliły na dzień 30 grudnia 2009 r. i z tym dniem została udzielona Licencja na Oprogramowanie .

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00