Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2010, sygn. ILPP1/443-127/10-2/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-127/10-2/HW
Kto faktycznie powinien być zarejestrowanym i rozliczającym się podatnikiem podatku od towarów usług: Gmina czy Urząd Miejski, a w przypadku zarejestrowania Gminy czy należałoby wyrejestrować Urząd Miejski i używać jednego NIP, tj. NIP Gminy dla czynności stanowiących realizację zadań gminy oraz innych czynności dotyczących funkcjonowania Urzędu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2010 r. (data wpływu 5 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie statusu podatnika podatku od towarów i usług oraz posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie statusu podatnika podatku od towarów i usług oraz posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Gmina posiada NIP, nadany decyzją w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej z dnia 16 listopada 2005 r. wydaną przez Zastępcę Naczelnika Urzędu Skarbowego na podstawie złożonego zgłoszenia identyfikacyjnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right