Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2010, sygn. ILPB3/423-185/10-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-185/10-2/AP
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na poczęstunek serwowany klientom w siedzibie Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2010 r. (data wpływu 23.02.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na poczęstunek serwowany klientom Spółki w Jej siedzibie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na poczęstunek serwowany klientom Spółki w Jej siedzibie.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Spółka jest producentem konstrukcji szklanych i aluminiowych wykorzystywanych w projektach architektonicznych.
W Spółce, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, odbywają się spotkania zarówno z dotychczasowymi klientami, jak i z potencjalnymi kontrahentami. Spotkania te, które odbywają się w siedzibie Spółki, mają na celu pozyskanie nowych klientów, jak również utrzymanie dobrych relacji z obecnymi. Na spotkaniu z klientem Spółka (osoby odpowiedzialne za kontakt z klientem) może przedstawić aktualną ofertę, negocjowane są zawierane umowy, porozumienia lub nawiązywana jest nowa współpraca. Bezpośredni kontakt z klientem pozwala na lepsze zrozumienie jego potrzeb, ustalenie lepszych warunków współpracy, omawiane są sprawy biznesowe. Klient ma możliwość uzyskać od razu odpowiedź na zadawane pytania, wyjaśniane są wątpliwości. Spotkania takie stanowią dla Spółki główne źródło zdobywania zleceń, dokonywania sprzedaży, co przekłada się na uzyskiwanie przychodów.