Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.03.2010, sygn. ILPB3/423-1144/09-5/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-1144/09-5/AP
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na zakup posiłków w restauracji, w związku ze spotkaniami biznesowymi z kontrahentami poza siedzibą Spółki, stanowią dla Niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawych z dnia 15 lutego 1992 r.?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 08 grudnia 2009 r. (data wpływu 14.12.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku ze spotkaniami z kontrahentami poza siedzibą Spółki jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 grudnia 2009 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 06 stycznia 2010 r. (data wpływu 11.01.2010 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku ze spotkaniami z kontrahentami poza siedzibą Spółki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Spółka jest producentem i dostawcą innowacyjnych rozwiązań w zakresie elektrotechniki i automatyki.
Ze względu na określoną strukturę sieci sprzedaży produktów Spółki, tj. rozproszenie lokalizacyjne odbiorców, Spółka dokonuje sprzedaży głównie za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, którzy odbywają spotkania biznesowe z obecnymi i potencjalnymi kontrahentami na terenie całej Polski.