Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.02.2010, sygn. ILPP1/443-1453/09-5/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1453/09-5/HW
1. Czy w związku z przejęciem przez Gminę od 2010 r. usług basenu przysługuje jej stosowanie dla korekty podatku wskaźnika 7/10?
2. Czy podatku VAT od zakupów inwestycyjnych związany jest ze sprzedażą opodatkowaną, czy opodatkowaną i zwolnioną?
3. Czy rozliczenie podatku VAT następuje na podstawie wskaźnika 7/10 od całości zapłaconego VAT-u jednorazowo, czy w kolejnych latach w wysokości równej 1/7 każdego roku za lata 2010-2016?
4. Czy składanie deklaracji z tytułu powyższych rozliczeń winno nastąpić za miesiąc styczeń 2010 r. oraz kolejnych lat okresu 2010-2016 czy za inne miesiące ww. lat?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2009 r. (data wpływu 25 listopada 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 lutego 2010 r. (data wpływu 8 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 listopada 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 lutego 2010 r. o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
W latach 2005 2006 Gmina realizowała inwestycję pn. Przebudowa istniejącego basenu odkrytego. W zakres rzeczowy zadania inwestycyjnego, w efekcie którego powstały basen rekreacyjny i basen wielofunkcyjny, wchodziły: powstanie podziemnej komory technicznej, pomieszczenia technicznego, sieci elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, grzewczej, uzdatniania wody, zagospodarowanie terenu mała architektura. Wydatki pokrywała Gmina z własnych środków. Faktury zakupu wystawiane były na Wnioskodawcę. W roku 2005 wystawiono 2 faktury związane z tą inwestycją, za które Gmina dokonała zapłaty w miesiącu maju i lipcu. Na przestrzeni kwietnia i grudnia 2006 r. realizowane były kolejne zapłaty. w styczniu 2007 r. dokonano ostatniej zapłaty. w grudniu 2007 r. dokumentem PT Gmina przekazała powyższą inwestycję jednostce budżetowej - Ośrodkowi Sportu i Rekreacji. OSiR, jako podatnik podatku VAT, świadczył usługi udostępniania basenu (wyłącznie opodatkowane) i odprowadzał podatek VAT z tytułu świadczenia tych usług, jednakże nie miał możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych. Dochody netto uzyskane z tytułu świadczenia tych usług przekazywał na konto Gminy. Począwszy od stycznia 2010 r., w związku ze zmianą statutu OSiR, Gmina przejmie obowiązki w zakresie świadczenia usług udostępniania pływalni i będzie rozliczać podatek VAT z tego tytułu. Według stanu na dzień składania wniosku Gmina prowadzić będzie wyłącznie sprzedaż opodatkowaną w zakresie świadczenia usług basenu. z uwagi na powyższe Gminie przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z inwestycją modernizacji basenu. Modernizacja dotyczyła środka trwałego o wartości początkowej przewyższającej kwotę 15.000 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right