Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2010, sygn. IPPB5/423-452/10-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-452/10-2/AS

Czy w świetle art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej, art. 112 ustawy VAT oraz art. 9 ust. 1 ustawy CIT, Spółka nie ma obowiązku przechowywania zwróconych jej voucherów do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, a zatem ma ona prawo do zniszczenia przechowywanych przez nią voucherów, które zostały jej dotychczas zwrócone przez klientów (bez względu na datę ich wygenerowania, wydania bądź też wymiany na bilet) oraz będzie miała prawo do niszczenia voucherów w przyszłości od razu, po ich zwrocie przez klientów Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13.07.2010 r. (data wpływu 15.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej Ordynacji podatkowej oraz podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przechowywania zwróconych voucherów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.07.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej Ordynacji podatkowej oraz podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przechowywania zwróconych voucherów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest operatorem kin wielosalowych w Polsce, świadczącym usługi projekcji filmów. Spółka prowadzi również działalność w innych segmentach związanych z kinem - w szczególności w zakresie reklamy kinowej oraz sprzedaży towarów w barach kinowych. Tradycyjną formą sprzedaży, generującą przychody podatkowe Spółki jest sprzedaż biletów w kasach kinowych, bezpośrednio do klientów. Spółka wydaje również tzw. vouchery, które przed wybranym seansem mogą zostać przez klienta wymienione na bilety w kasie kina, uprawniające do obejrzenia wybranego przez klienta filmu. Ponadto, w chwili obecnej Spółka wprowadza system elektroniczny, pozwalający na wydawanie voucherów drogą elektroniczną, tj. klient będzie otrzymywał drogą sms kod, który będzie umożliwiał po jego okazaniu w kasie kina otrzymanie biletu na seans (tj. zakup usługi kinowej). Spółka wydaje także nieodpłatnie vouchery i karty wstępu dla dziennikarzy, które mogą być następnie wymieniane w kasie kina na bilety na konkretny seans.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00