Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2010, sygn. IPPP2-443-717/10-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-717/10-2/AK
Na Wnioskodawcy ciąży obowiązek uiszczenia opłaty, o której mowa w art. 132 ust. 1 cyt. ustawy w wysokości 10% podstawy opodatkowania świadczonych usług polegających na projektowaniu, implementacji i utrzymywaniu stron internetowych, na zlecenie producentów wysokoprocentowych napojów alkoholowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 7 września 2010r. (data wpływu 20 września 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zakresu zastosowania przepisu art. 132 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
- jest prawidłowe w zakresie uznania, iż opracowywanie zasad promocji; projektowanie i zlecanie przygotowania rekwizytów promocyjnych oraz obsługa danej promocji nie podlega opłacie, o której mowa w art. 132 cyt. ustawy,
- jest nieprawidłowe w zakresie uznania, iż projektowania, implementacja i obsługa stron internetowych nie podlega opłacie, o której mowa w art. 132 cyt. ustawy.
UZASADNIENIE
W dniu 20 września 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zastosowania przepisu art. 13² ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej współpracuje z producentami wysokoprocentowych napojów alkoholowych świadcząc na ich rzecz usługi promocyjne i marketingowe w zakresie BTL, co oznacza, że na zlecenie klienta Spółka: