Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2010, sygn. IPPP1-443-626/10-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-626/10-2/BS
Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, dokumentujących wydatki na nabycie towarów i usług w celu promocji i reprezentacji podmiotów dystrybucyjnych w ramach świadczenia przez Spółkę usług na podstawie zawartej Umowy z wyłączeniem usług gastronomicznych i noclegowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 08.06.2010 r. (data wpływu 21.06.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup towarów i usług, które stanowią koszt uzyskania przychodów jest prawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup usług gastronomicznych i noclegowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21.06.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
1.
Niniejszy wniosek odnosi się do stanu prawnego obowiązującego do 31 grudnia 2006 r.
C. Sp. z o.o. (dalej: Spółka, C. PL) jest członkiem grupy C.
Wybrane informacje dotyczące grupy C. i wybranych podmiotów wchodzących w jej skład:
S.. (dalej: S.) z siedzibą w USA oraz C. BV (dalej: C. BV), z siedzibą w Holandii to główne podmioty grupy odpowiadające za produkcję w grupie C. S. sprzedaje produkty i usługi w USA i Ameryce Łacińskiej. Z kolei C. BV sprzedaje produkty i usługi w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie (region EMEA). S. i C. BV produkują i sprzedają produkty i usługi także do C. Australia, C. Canada i C. Japan, które z kolei odsprzedają produkty C. i usługi na swoich rynkach. Funkcje marketingowe wykonywane są na rzecz S. i C. BV przez liczne podmioty powiązane w Ameryce Łacińskiej, EMEA oraz w krajach Azji i Basenu Pacyfiku (region APAC).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right