Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2010, sygn. IPPB5/423-545/10-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-545/10-2/DG
CIT - w zakresie skutków podatkowych związanych z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20.08.2010r. (data wpływu 20.08.2010r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie skutków podatkowych związanych z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 sierpnia 2010r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca rozważa reorganizację struktury organizacyjnej w ramach obecnie rozważanego etapu restrukturyzacji Spółka zamierza wyodrębnić w swojej strukturze działalności biznesowej szeroko pojętą funkcję marketingową i zarządzania wizerunkiem kanałów.
Działalnością tą zajmie się utworzony i dedykowany w tym celu pion marketingowy Spółki (dalej: Pion Marketingu albo Pion) natomiast pozostałe funkcje biznesowe Spółki (pozostające poza zakresem funkcji przypisanych do Pionu) m.in. związane z produkcją i emisją audycji programowych oraz zarządzaniem przypisanymi do tych funkcji aktywami pozostaną w T.. Pion zostanie wyodrębniony pod względem organizacyjnym oraz finansowym w strukturach dotychczasowej działalności biznesowej T. na podstawie stosownej uchwały Zarządu Spółki (w sposób opisany w niniejszym wniosku). Przedmiotowe wyodrębnienie Pionu ma na celu m.in.: centralizację całości szeroko pojętych działań marketingowych oraz działań wizerunkowych i planowania z wykorzystaniem marek poszczególnych kanałów Spółki (dalej: marki). Zadaniem Pionu będzie zapewnianie odpowiedniego marketingu Spółce oraz potencjalnie innym istniejącym lub nowopowstałym podmiotom z Grupy T. oraz prowadzenie działań zmierzających do zwiększenia identyfikacji wizualnej kanałów, projektowanie polityki wizerunkowej oraz bieżące zarządzanie i administrowanie markami.