Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2010, sygn. IPPP1-443-884/10-4/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-884/10-4/IGo

Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym dochodzi do świadczenia usług, z tytułu którego wynagrodzeniem jest premia prowizyjna od wykonania założonego rocznego planu sprzedaży?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 04.08.2010r. (data wpływu 30.08.2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 05.10.2010r. (data wpływu 11.10.2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wypłacaniem premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.08.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wypłacaniem premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej A. Sp. z o. o. (dalej Spółka) między innymi dokonuje na rzecz swojego Klienta tj. I Sp. z o. o. (dalej Klient) dostaw towarów, które następnie są sprzedawane przez tego Klienta do finalnych odbiorców. W każdym przypadku pomiędzy Klientem a Spółką podstawą współpracy jest odpowiednia umowa. Przedmiotem umowy jest określenie warunków współpracy w zakresie dostaw towarów wchodzących w skład oferty Spółki, zgodnie z aktualną listą towarów i cen.

Umowa określa warunki współpracy oraz warunki handlowe pomiędzy Spółką a Klientem. Klient nabywając towary od Spółki stanowi dla niej istotny rynek zbytu dla towarów. Spółka na podstawie tej umowy na zasadzie współpracy z klientem zainteresowana jest aby utrzymać i zachować rynek zbytu, a także jest zainteresowana jego rozwojem w celu zwiększenia swoich obrotów. Umowa o współpracy przewiduje szereg mechanizmów i instrumentów mających na celu intensyfikację obrotów pomiędzy Stronami np. rabaty, wynagrodzenia za usługi w zakresie promocji towarów i logo Spółki czy wsparcia sprzedaży oraz premie pieniężne. Spółka udzieli oprócz rabatów dla I Sp. z o.o. premii prowizyjnej od wykonania założonego rocznego planu sprzedaży:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00