Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2010, sygn. IPPB5/423-432/10-2/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-432/10-2/AJ

Czy wydatki poniesione na wypłatę premii (bonusu) stanowią koszt uzyskania przychodu ? Czy ww. wydatki stanowią koszt bezpośredni, czy też pośredni ? Do jakiego okresu należy przyporządkować tego rodzaju wydatek ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12.07.2010 r. (data wpływu 16.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości premii pieniężnych - jest prawidłowe,
  • określenia momentu rozpoznania kosztu uzyskania przychodów z tytułu premii pieniężnych (jako bezpośrednio związanego z przychodami) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości premii pieniężnych oraz określenia momentu rozpoznania kosztu uzyskania przychodów z tytułu premii pieniężnych (jako bezpośrednio związanego z przychodami).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka z o.o.), dążąc do zwiększenia swoich obrotów z tytułu sprzedaży swoich towarów zawarła z kontrahentem umowę współpracy w zakresie sprzedaży, w której zastrzeżono, iż w razie osiągnięcia w danym miesiącu kalendarzowym obrotu przekraczającego określoną kwotę netto tytułem sprzedaży kontrahentowi towarów Spółki zobowiązuje się ona do wypłaty na rzecz owego kontrahenta premii pieniężnej określonej procentowo od osiągniętego obrotu. Premia pieniężna wypłacana przez Spółkę nie jest bezpośrednio związana z żadną konkretną dostawą towaru. Przedmiotowe bonusy pieniężne mają na celu zachęcić kontrahenta do systematycznych zamówień towarów i wzmocnienie więzi gospodarczej z tym kontrahentem oraz stworzenie korzystnych warunków do kontynuacji współpracy. Premie (bonusy) wypłacane kontrahentowi motywują go do dalszej współpracy, wpływając tym samym na możliwość osiągnięcia zwiększonych przychodów w przyszłości. Kontrahent po zakończeniu danego miesiąca i podsumowaniu wielkości dokonanych zakupów w tym okresie, oczywiście po wcześniejszym pomniejszeniu tej wielkości o zwroty towarów z poprzedniego sezonu wystawia notę obciążeniową, na podstawie której Spółka dokonuje przelewu środków pieniężnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00