Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2010, sygn. IPPP1-443-752/10-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-752/10-4/AS
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23.06.2010 r. (data wpływu 19.07.2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 07.10.2010 r. (data wpływu 12.10.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów i produktów - jest nieprawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów przekazywanych nieodpłatnie oraz towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia produktów przekazywanych nieodpłatnie - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19.07.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów i produktów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów przekazywanych nieodpłatnie oraz towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia produktów przekazywanych nieodpłatnie.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest produkcja oraz sprzedaż napojów bezalkoholowych. Spółka, celem zintensyfikowania sprzedaży prowadzi różnego rodzaju działania promocyjno-marketingowe, w ramach których dokonuje nieodpłatnych wydań swoich produktów (dalej jako: Produkty) oraz innych zakupionych towarów (w tym różnego rodzaju gadżetów, nagród i upominków oznakowanych lub nie logo Spółki, np. długopisy, czapeczki, kubki, smycze, dalej łącznie jako: Bonusy) na rzecz swoich kontrahentów oraz klientów będących nabywcami produktów Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right